Stiftende møde for ny dialoggruppe

Onsdag den 24. juni klokken 19:15 i Sjørring Forsamlingshus

Selvom vi i Foreningen mod Energipark Tjele arbejder for, at energiparken ikke bliver realiseret, synes vi, det er vigtigt, at dialogen med kommunen og BioCirc fortsætter.

Idet den oprindelige dialoggruppe længe har været lukket ned, vil vi gerne støtte initiativet til at etablere en ny gruppe, som Rene Kvist, Karen Jespersen, Poul Michael Blaabjerg Brixen, Charlotte Nielsen og Esben Yding Kristensen står bag.

Derfor har vi lejet forsamlingshuset i Sjørring som ramme om et stiftende møde.

Mødet finder sted allerede i denne uge, onsdag den 24. juni klokken 19:15 i Sjørring Forsamlingshus. Vi beklager det korte indkaldelsesvarsel. Vi ville gerne nå at afholde mødet inden sommerferien.

Alle naboer er velkomne til at møde op og bidrage til, at den nye gruppe kommer godt i gang. Foreningen vil være vært ved en vand og et stykke kage.

Del gerne budskabet, så den nye gruppe kan få et stærkt fundament.

På gensyn på onsdag.

David Munk-Bogballe

Formand for Foreningen mod Energipark Tjele


Dagsorden Stiftende møde om ny dialoggruppe vedrørende Energipark Tjele

Onsdag den 24. juni 2026 kl. 19.15, Sjørring Forsamlingshus

1. Valg af mødeleder og referent

2. Velkomst og baggrund for mødet
2.1 Baggrund for mødet, og hvorfor der er behov for en ny dialoggruppe.
2.2 Afklaring af roller og mandat: kommunen, BioCirc, Foreningen mod Energipark Tjele og den nye dialoggruppe.

3. Kort præsentation af væsentlige problemstillinger omkring Energipark Tjele
3.1 Kort præsentation af et antal af de væsentligste problemstillinger, der ønskes indraget i dialogen med kommunen og Biocirc.

4. Dialoggruppens rolle og arbejdsform
4.1 Hvad skal dialoggruppen kunne?
4.2 Hvad skal dialoggruppen ikke være?
4.3 Hvordan sikres åbenhed og løbende kommunikation?
4.4 Erfaringer fra den tidligere dialoggruppe: Hvad fungerede godt, og hvad bør organiseres anderledes fremover?

5. Beslutning om stiftelse af ny dialoggruppe
5.1 Mødet tager stilling til, om der skal stiftes en ny dialoggruppe.

6. Arbejdet frem til borgermødet den 19. august
6.1 Hvilke spørgsmål bør løftes over for kommunen og BioCirc på mødet?

7. Valg af tovholdere til dialoggruppen
7.1 Forslag til kandidater.
7.2 Kort præsentation af kandidater.
7.3 Valg af tovholdere.

8. Oplæsning og godkendelse af beslutningsreferat
8.1 Beslutninger fra mødet læses op og godkendes.

9. Eventuelt

10. Tak for i aften